Programează-te acum: 0744 239 575

Care este cea mai putin daunatoare metoda de albire a dintilor ?

In general tratamentele de albire sunt dăunătoare dinților datorită perioadei lungi de contact a dinților cu soluția de albire ( peroxid de carbamida). Avantajele tratamentului de albire cu laser sunt nenumărate , dar amintim numai câteva : perioada de contact gel de albire -suprafața dentară este foarte scurta , albirea se face din profunzime in suprafața si nu invers, repigmentarea se face mult mai greu, dar foarte important este faptul ca dintele nu prezintă sensibilitate la rece, cald sau dulce ! Deci albirea cu laser este cel mai eficient si mai puțin nociv tratament !

Cui ma pot adresa in caz de urgenta ?

Contactati-ne si trasmiteti medicului stomatolog urgenta pe care o aveti. Pacientii cu urgente sunt primiti, in aceeasi zi, pentru consultatii.

Cat dureaza efectul procesului de albire a dintilor ?

Efectele albirii dureaza aproximativ 3 ani, dar variaza in functie de persoana. Efectul se va pastra mai putin daca sunteti fumator, daca mancati sau beti produse care pot pata dintii.

Care este diferenta intre implant si pivot?

In timp ce implantul dentar este intraosos (atunci cand nu mai exista radacina dintelui), pivotul dentar se utilizeaza in cazul unei radacini sanatoase, tratate in prealabil.

Ce sa fac atunci cand imi sangereaza gingiile ?

Sangerarea gingiilor apare atunci cand dintii sunt incarcati de placa bacteriana, tartru, tesut de granulatie. Primul pas este sa va programati pentru o consultatie, un detratraj, o periere profesionala, un tratament al gingiilor. Sangerarea gingiilor poate fi semn al gingivitei,care netratata, poate duce la parodontita.

Ce este detartrajul ?

Detartrajul este o procedura simpla, minim invaziva care nu afecteaza smaltul dintilor. Este realizata de medicul stomatolog cu ajutorul aparatului cu ultra sunete iar mecanismul prin care se indeparteaza tartrul dentar este urmatorul: Ultrasunetul vibreaza depozitele de tartru si placa bacteriana iar jetul de apa indeparteaza aceste depozite si raceste dintele astfel incat sa nu fie afectata vitalitatea acestuia. Este o eroare faptul ca detartrajul afecteaza smaltul dintelui. Daca este facut corect si periodic mentine sanatatea dintelui si a tesuturilor invecinate. Pentru sanatatea dintilor dumneavoastra, ar trebui sa efectuati un detrartraj profesional odata la 6 luni.

Este bine sa scot molarii de minte chiar daca nu ma dor ?

Extractia molarilor de minte este o procedura dificila dar si necesara in anumite situatii: Atunci cand prin eruptia molarilor de minte apare inghesuirea dintilor, atunci cand directia lor de eruptie este nefiziologica sau cand produce resorbtie radiculara datorita pozitiei si atunci cand pacientul va urma un tratament ortodontic. Riscul de complicatii in cazul indepartarii molarilor de minte creste odata cu inaintarea in varsta deoarece osul maxilar si mandibular devine mai compact. Se recomandă extracția molarilor de minte încă de la vârsta de 16 ani, pentru a preveni apariția eventualelor complicații. Există și situații când molarii de minte pot rămâne pe arcadă, mai exact atunci când au loc pentru erupție, când nu provoacă înghesuiri sau când nu sunt cariați. De cele mai multe ori, molarii de minte au radacini atipice, sunt incovoiati si rau pozitionati. Deseori se blocheaza in spatele celui de-al doilea molar. In mod frecvent, chiar daca reusesc sa erupa, molarii de minte dezvolta carii sau afectiuni gingivale (boala parodontala) deoarece sunt pozitionati intr-o zona dificila de curatat prin periaj, fapt care permite acumularea de placa bacteriana.Molarii de minte sunt molari reziduali folositi de stramosii nostri pentru a mastica tesut lemnos sau alimente crude. In prezent, molarii de minte nu mai au nici o functionalitate in masticatie.

Pot urma tratamente stomatologice in timpul sarcinii ?

ideal ar fi ca atunci când plănuiți o sarcină să vă puneți la punct situația dentară. Sarcina poate afecta atat dintii cat si gingile. Exista patologie specifica sarcinii , motiv pentru care igiena dentara trebuie sa fie exagerata iar controalele periodice la medicul stomatolog facute cu regularitate. In trimestrul 2 de sarcina nu exista nicio contraindicatie la anestezie, aceasta fiind perioada propice pentru rezolvarea eventualelor probleme stomatologice. Singurul potential pericol consta in eventualul stres provocat mamei si implicit copilului.

Ce se intampla daca nu tratam infectiile dentare ?

Infectiile dentare apar in inima unor procese carioase netratate care au evoluat catre pulpa dentara. In timp, daca nu se intervine, infectia ajunge in tesutul adiacent producand inflamatia paradontiului. Acesta duce in final la necesitatea interventiei chirurgicale pentru indepartarea infectiei si tratamente de durata sau chiar extractia dintelui.

La ce varsta aducem prima data copilul la stomatolog ?

Varsta medie este de 3 ani, dar daca apar probleme copilul trebuie adus si mai devreme. Foarte importanta este igiena dentara a nou nascutului care trebuie facuta inca din momentul in care incepe alaptarea. Medicul stomatolog va poate arata cum sa curatati eficient dintisorii copilului, va poate face recomandari nutritionale, va poate vorbi despre necesarul de fluor. Examinarile dentare timpurii au ca scop prevenirea aparitiei cariilor.